یاران سلمان فارسی

در جستجوی هویت ایرانی-اسلامی

یاران سلمان فارسی

در جستجوی هویت ایرانی-اسلامی

شیعه ایرانی بودن افتخار من است چرا که خداوند فرمود:

آنها (سلمان فارسی و یاران هموطنش) خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست دارد؛
در برابر مومنان فروتن‌اند و در برابر کافران سرسخت و قدرتمندند؛
همواره در راه خدا جهاد می‌کنند؛
و از سرزنش هیچ سرزنش‌کننده‌ای نمی‌ترسند.
این فضل خداست که به هر کس بخواهد می‌دهد و خداوند بسیار عطاکننده و داناست.
سوره مائده، آیه 54

صفحه اینستاگرام:
www.instagram.com/yaresalman1

داستان واقعی شکار آرکیو170 در سریال بچه مهندس 3

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۱۸ ب.ظ

در قسمت آخر سریال بچه مهندس 3، شاهد ماجرای شکار پهپاد آرکیو170 بودیم (لینک ویدیو) که احتمالا بسیاری از بیننده‌های این سریال متوجه واقعی بودن این ماجرا نشدند.

این رویداد در سال 1390 رخ داد و طی آن نیروی هوافضای سپاه موفق شد یک پهپاد آرکیو۱۷۰ آمریکایی را در مرزهای شمال شرقی ایران و در حوزه شهر بردسکن شکار کند.

در آن برهه، گزارشاتی که از پرواز پهپادهای مختلف در سلسله مراتب نظامی به رهبر انقلاب می‌رسید، موجب شد تا ایشان تاکیدات فراوانی به فرماندهان نیروهای مسلح برای ضرورت رصد و مقابله با این پرنده‌های بدون سرنشین داشته باشند.

این رصدها و اقدامات موجب موفقیت‌هایی مانند به دام انداختن پهپادهای اسکن ایگل، شادو200 آمریکایی و پهپاد پیشرفته آرکیو170 توسط سپاه شد.

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و یک سال بعد دانشمندان ایرانی اطلاعات آرکیو170 را رمزگشایی کرده و شروع به مهندسی معکوس آن کردند تا اینکه در سال 1393 از نمونه ایرانی آرکیو170 با نام سیمرغ رونمایی شد. همچنین در سال 1395 از نمونه تهاجمی آرکیو170 با نام صاعقه رونمایی شد که علاوه بر کار شناسایی مجهز به بمب نیز بود.

امروز ایران به یکی از قدرتهای پهپادی جهان بدل شده و این مهم را مدیون درایت رهبر انقلاب و تلاش‌های مهندسین و دانشمندانی مانند صادق توفیقی، جواد جوادی، مرضیه توفیقی و سعید نصیری‌های سریال بچه مهندس 3 است که همه بی‌ادعا و بی‌سروصدا در حال تلاش و تکاپو برای سربلندی ایران عزیزمان هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی